Proiecte

Despre

Proiectele noastre

Urmează să publicăm noutăți despre proiectele DN AGRAR. 
Rămâneți conectați!

         DN AGRAR este unul dintre cei mai mari producători de lapte din Europa și cea mai mare fermă zootehnică integrată din România.

         De la listarea companiei la Bursa de Valori București în 2022, DN AGRAR și-a triplat afacerile, iar prin strategia de creștere, susținută de eficiența                          operațională și de dezvoltarea unei noi ferme, compania își propune să dubleze afacerile până la finele anului 2027.

Proiectul Straja

Unul dintre proiectele stabilite pentru anul 2023, este Proiectul Straja, respectiv construcția unei noi ferme, cu o capacitate totală de 5.000 de animale, însemnând 3.800 de vaci de lapte și 1.200 de tineret bovin, care va avea 2 rotoare pentru muls și va fi construită pe o suprafață totală de 10 hectare.

 

Proiectul Straja va fi realizat în mai multe etape, obiectivul principal fiind demararea producției de muls cât mai curând posibil.

 

De asemenea, pentru a limita achizițiile suplimentare de vaci de muls, pentru acest proiect vom furniza majoritatea vacilor pe plan intern, prin programul de creștere a tineretului bovin pe care îl desfășurăm la ferma Prodlact.

 

În cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor DN AGRAR în luna martie 2024 s-a aprobat finanțarea acestui proiect, prin accesarea unei facilități de credit în valoare de 9,2 milioane de euro de la Exim Banca Românească pentru construcția fermei, pentru echipamente și animale. Contribuția DN AGRAR pentru acest proiect va fi de 20,78% și se va realiza din surse proprii.

 

În rândurile de mai jos, detaliem fazele acestui proiect.

Faza I: 

Această primă etapă a fost finalizată în noiembrie 2023 și a implicat pregătirea terenului pentru construirea noii ferme și a clădirilor suplimentare. Construcția noii lagune de gunoi de grajd a fost, de asemenea, finalizată.

În ceea ce privește activitatea de producție de lapte, am avansat deja în faza de pregătire pentru popularea primei săli de muls. În prezent, pentru această nouă fermă, creștem deja tineret bovin în cadrul fermei Prodlact.

În plus, au fost depuse eforturi pentru a obține autorizația de construcție pentru adăposturile de animale și moara de cereale, care se vor întinde o suprafață de 5 hectare, adiacentă investiției deja demarate.

Faza II:

În faza II, vom începe construcția fundației, construcția primului grajd, instalarea celor 2 rotoare de muls, drumurile de acces la fermă, construcția adăpostului pentru furaje, birourile pentru personal.

Această etapă se va derula din ianuarie până în iulie/august 2024.

În prima parte a anului 2024, am demarat etapa de construcție pentru prima sală de muls, iar în al 3-lea trimestru din 2024, ne așteptăm să începem producția de lapte la ferma Straja și să avem 900 de vaci productive, până la finele anului 2024.

Faza III

Faza III se va derula în perioada iulie – decembrie 2024 și va include construcția de țarcuri în aer liber, pentru animale. Odată finalizată această fază, capacitatea fermei va fi de 900 de vaci de lapte.

Faza IV  

În cadrul fazei IV, vom derula activități de extindere a capacității fermei, aceasta însemnând construirea de padocuri suplimentare, de adăposturi suplimentare pentru hrană, alte construcții adiacente necesare.

Vom derula această ultimă fază începând din ianuarie 2025. Odată finalizată această fază, vom avea capacitatea deplină a fermei, adică noua fermă va fi operațională și productivă la capacitate maximă în 2027, cu un efectiv de 3.800 de vaci de lapte și 1.200 de tineret.

Intenționăm să atingem capacitatea maximă a fermei Straja în următorii trei ani, cu un efectiv total de 5.000 de bovine. Estimăm o producție zilnică de aproximativ 100.000 de litri de lapte până la finele anului 2027/începutul anului 2028.

Instalarea roboților în sălile de muls ale fermelor noastre

Pentru a îmbunătăți eficiența lucrului în fermele noastre, planificăm să instalăm și să utilizăm roboți industriali în cele două ferme: LACTO AGRAR și CUT. Pe baza analizei interne, angajarea acestor roboți în halele de muls va duce la o reducere de 50% a muncii manuale, pentru anumite operațiuni din cadrul procesului de muls, după finalizarea și implementarea acestui proiect.

Acești roboți sunt special concepuți pentru utilizare în halele de muls, pe care le avem atât în ferma Lacto Agrar, cât și în ferma Cut.

 

Pulverizator automat pentru dezinfectarea ugerului, după procesul de muls.

Acesta este un pulverizator complet automatizat pentru dezinfectarea ugerului, special conceput pentru halele rotative. Funcționează cu majoritatea dezinfectanților standard pentru uger, pulverizând automat mameloanele după ce grupurile de muls sunt îndepărtate.

Sistemul pulverizează automat ugerul cu soluția de post-dezinfectare. Ca rezultat, ugerele sunt acoperite complet și protejate împotriva bacteriilor care cauzează mastita între mulsuri.

– Elimină cheltuielile pentru un post de muncă pe schimb.

– Economisește bani fără a sacrifica sănătatea ugerului.

– Previne mastita și costurile asociate.

– Obține rentabilitate într-un an.

 

Robot pentru pre-curățarea și stimularea ugerului și mulsului.

Este bine cunoscut că pentru a minimiza mastita clinică și costurile asociate, ugerul trebuie să fie cât mai curat posibil. În sistemele robotizate, curățarea ugerului înainte de muls este un proces automat.

Acest robot laptic automatizează complet poziția de frecare, efectuând curățarea, dezinfectarea, stimularea și ștergerea mameloanelor. Perii de pe acest robot rotativ îndepărtează resturile de pe mameloane și uger, reducând posibilitatea de infectare și scăzând riscul de mastită și bimodalitate.

Pe măsură ce periile se agață de sfârcuri, acestea efectuează și o pre-stimulare automată, ceea ce poate duce la o descărcare mai rapidă a laptelui.

Odată instalat, acest robot nu necesită interacțiune din partea personalului halei de muls.

– Elimină salariul și cheltuielile de muncă pentru frecarea și curățarea ugerului.

– Economisiți bani fără a sacrifica sănătatea ugerului.

– Previne mastita și costurile asociate.

– Obține rentabilitate într-un an.

Anticipăm instalarea acestui tip de robot începând din iulie 2023 și, cu acesta, vom reduce munca manuală cu 25%.

După ce acești roboți sunt instalați și funcționează în fermele noastre Lacto Agrar și Cut, vom avea o reducere de 50% a muncii manuale pentru anumite operațiuni din cadrul procesului de muls, în ambele ferme.

Fabrica de compost

DN AGRAR practică agricultura circulară, astfel încât nevoia de mașini și utilaje de înaltă performanță și echipamente de înaltă performanță, atât pentru producția de furaje și transportul laptelui laptelui, cât și pentru gestionarea eficientă a gunoiului semilichid și solid solide.

 

De asemenea, pentru a reduce costurile cu transportul apei către lagunele de gunoi și cele cu resturile vegetale de pe câmpuri, intenționăm să construim o instalație de compostare lângă ferma Apold care va duce, de asemenea, la înființarea unei linii alternative de afaceri.

 

Dorim să dezvoltăm o astfel de unitate de compostare a gunoiului nostru de grajd și considerăm că acest proiect se încadrează perfect în strategia DN AGRAR și se concentrează pe realizarea agriculturii circulare.

Prin compostarea gunoiului nostru economisim costurile de transport, avem posibilitatea de a crește numărul de vaci de lapte, iar prin vânzarea unei părți din compost vom crește veniturile companiei.

Această investiție ne va ajuta, de asemenea, să anticipăm viitoarele modificări legislative pentru agricultura circulară, pe care le susținem pe deplin.

Detaliem în rândurile de mai jos fazele acestui proiect.

Faza I 

În această fază am pregătit terenul pentru amplasarea unității de compostare a gunoiului de grajd. Am finalizat această etapă în anul 2023.

Faza II

În cadrul acestei faze, am demarat construirea fundației, etapă încheiată în anul 2023.

Faza III

Această fază a constat în construirea propriu-zisă a unității de compostare, etapă deja finalizată.

Faza IV

În această etapă va avea loc instalarea echipamentelor, a mașinii de compostare, a liniei de ambalare/împachetare și a echipamentului auxiliar necesar.

Preconizăm că vom finaliza această etapă în luna iulie 2024.

STATUS:

Construcția clădirii de compostare a fost finalizată în 2023. Suntem în așteptarea mașinii de compostare, care va fi livrată de la sediul producătorului în luna iulie/august, iar ulterior instalării echipamentelor, vom putea începe operațiunile la fabrica de compost.

 

Faza V

Această fază se va derula în cel de-al treilea trimestrul al anului 2024, și va consta în demararea efectivă a procesului de fabricare a compostului.

Faza VI  

Planificăm ca odată finalizat acest proiect și demarat procesul de fabricare a compostului, să putem instala panouri solare pe acoperișul fabricii de compost.

Vom putea vinde compostul către crame, producători de legume, atât în România, cât și în străinătate.

De succesul acestei fabrici depinde și dezvoltarea în celelate ferme ale noastre, de unități de compostare a gunoiului de grajd.

În ceea ce privește fabrica de compostare, utilajele și echipamentele care vor fi utilizate sunt concepute pentru a procesa eficient deșeurile organice și să producă un produs final de calitate superioară într-un interval scurt de timp.

Compostarea este un mod natural și eficient de a gestiona deșeurile organice în timp ce producând un amendament valoros pentru sol. Temperaturile ridicate generate în timpul procesului nu numai că descompun deșeurile, ci oferă și un mediu biosecurizat pentru fermă.

Extindere capacitate ferma CUT

În acest moment ferma Cut are peste 1.800 de vaci de lapte, însă capacitatea fermei este de 2.000 de vaci de lapte.

Astfel, avem în plan mărirea capacității fermei Cut, cu 200 de vaci de lapte suplimentare, atingând astfel capacitatea maximă a fermei.

Preconizăm că acest proiect îl vom finaliza în anul 2024.

Implementarea soluției SAP

Începând cu anul 2022, am demarat proiectul de implementare a soluției digitale SAP – ERP – Enterprise Resource Planning, care este definit ca fiind o platformă informatică unică, utilă pentru monitorizarea, controlul și managementul integrat al tuturor activităților, proceselor și operațiunilor derulate în cadrul unei companii.

Prima dintre companiile DN AGRAR în care a fost implementată această soluție de business integrat, este ferma Lacto Agrar, în luna iunie 2022. Până la sfârșitul anului 2022, am implementat sistemul SAP- ERP în toate cele 4 ferme din cadrul DN AGRAR, respective Lacto Agrar, Apold, Cut și Prodlact.

În luna aprilie 2023, am demarat implementarea acestui sistem digital în cadrul companiei DN AGRAR Service, urmând ca până la sfârșitul acestui an să implementăm soluția SAP în cadrul celorlalte companii.

În urma implementării soluției integrate SAP – ERP în cadrul companiilor DN AGRAR, vom avea procese de business consolidate, operațiuni zilnice automatizate și funcționalități avansate de gestiune și raportare.

Se vor eficientiza procesele de business, se va adăuga plus de valoare companiei prin utilizarea ERP – SAP Business One, vom avea integrate toate informațiile de business într-un singur sistem, complet și scalabil, vom putea obține rapid răspunsuri la cele mai dificile scenarii cu instrumentele avansate de Business Intelligence, vom oferi angajaților noștri șansa de a fi dinamici și mobili prin soluțiile de mobilitate intuitive, și vom beneficia de vizibilitate, control, trasabilitate și transparență pentru toate fluxurile de business din companie, începând de la achiziții, vânzări, și până la producție, procese logistice și procese financiare.

Implementarea standardelor IFRS

La nivel de companie, ne pregătim ca în următorii ani să facem un upgrade pe Piaţa Principală a Bursei de Valori București.

 

În acest an, mai exact la data de 2 februarie 2024, am serbat al doilea an pe piața bursieră AeRO a BVB. Suntem convinși că vom fi pregătiți pentru transferul către Piața Principală, principalul factor în acest sens constând în condiţiile de piaţă, urmate de evoluţia acţiunilor.

 

În pregătirea transferului, am semnat un contract pentru implementarea standardele IFRS, cu o companie care ne va ajuta cu realizarea rapoartelor pentru anul 2022 / 2023, pentru a fi pregătiți de accesul la Piața bursieră Principală.

 

Acest proiect este unul pe care îl vom realiza în etape. La momentul actual, se lucrează la implementarea standardelor IFRS in sistemul SAP. Țelul nostru este acela de a raporta in cooncordanță cu standardele IFRS, începând cu anul 2025.

Utilizarea de echipamente speciale pentru împrăștierea gunoiului de grajd

La nivel de companie, ne-am propus încă din anul 2021, să scădem achiziția de îngrășăminte chimice și să utilizăm într-un mod mult mai eficient gunoiul de grajd pe care îl avem, acesta prezentând calități net superioare atât asupra solului, cât și asupra plantelor.

 

DN AGRAR implementează în fermele sale, o tehnologie modernă de conservare a solului prin folosirea tehnologiei minimum tillage, care este prietenoasă cu mediul înconjurător.

 

În acest scop, începând cu anul 2022, am realizat investiții semnificative în această direcție, prin achiziția unui utilaj special, de mare capacitate, cu ajutorul căruia aplicăm o mare parte a îngrășămintelor organice semilichide pe care le avem, prin încorporarea gunoiului de grajd direct în sol, în acest fel se reduce mult riscul de a se pierde, prin levigare sau evaporare, elementele nutritive folositoare din gunoiul de grajd.

 

Printr-o administrare eficientă și prietenoasă cu mediul înconjurător, am înregistrat reduceri semnificative ale costurilor cu îngrășămintele chimice, am reușit să reducem pierderile de azot, prin încorporarea directă în sol a dejecțiilor semilichide, realizând astfel o fertilizare naturală precisă, pentru terenurile noastre agricole.

 

Un alt beneficiu, prin încorporarea directă în sol a îngrășămintelor semilichide, se reduce mult și disconfortul olfactiv.

Simplificarea structurii DN AGRAR GROUP

Am efectuat o analiză a structurii întregului Grup, pentru a găsi soluțiile cele mai eficiente în acest sens.

 

Suntem în fază avansată de simplificare, am demarat acest proces la 1 ianuarie 2024 și preconizăm că vom finaliza până la finele anului 2024.

Rusu Mircea Marian

Marian este absolvent al Universității “1 DECEMBRIE 1918” din Alba-Iulia – Facultatea de Științe, Specializarea Cadastru, și este autorizat profesional, începând cu anul 2012, pentru realizarea lucrărilor de geodezie și cadastru, categoria B.

Face parte din echipa DN AGRAR din 2009, începându-și activitatea ca inginer topograf. Datorită devotamentului său și performanțelor acumulate în cadrul companiei, începând cu anul 2011, ocupă funcția de Director Tehnic în cadrul DN AGRAR GROUP SA și este responsabil de activitatea Departamentului de Topografie.

Dan Bogdan Ioan

Bogdan și-a început cariera în cadrul DN AGRAR, ca șef de fermă la SC DN Agrar Berghin SRL, între 2012 și 2017, iar începând cu anul 2017 ocupă funcția de manager al producției vegetale în cadrul DN AGRAR GROUP SA.

Este responsabil de organizarea și planificarea lucrărilor agricole din cadrul DN AGRAR, de calitatea și cantitatea de culturi care se produc anual, pentru procesele de tratare și depozitare a loturilor de semințe, precum și pentru coordonarea întregii echipe de agronomi din cadrul companiei.

Este absolvent al Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca – Facultatea de Agricultură, specializată în agricultură și deține un master în agricultură ecologică, absolvit în 2011. El este profesionist autorizat de ANF, este un sortator autorizat de CNGSC România și este autorizat de ITCSM România.

Mihaela Laura Nicula

Mihaela este Contabil Șef în cadrul DN AGRAR, din 2011. Ea asigură organizarea activității financiar-contabile, activitatea societății și răspunde de îndeplinirea la timp a obligațiilor față de bugetul de stat și față de terțe părți.

Este absolventă a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și deține un master în Audit Contabil. Ea este autorizat profesional ca expert contabil și este membru al CECCAR din 2010.

Înainte de a se alătura echipei DN AGRAR, Mihaela a fost analist credite juridice și membră a comitetului de aprobare a creditelor în cadrul unei companii de asigurări, instituție bancară, precum și un economist într-o companie cu un profil similar.

Ștefan Gabriel Țico

Gabriel deține funcția de director economic în cadrul DN AGRAR, din 2008.

“Fiind la început de drum, DN AGRAR mi-a oferit oportunitatea de a mă dezvolta profesional, alături de o echipă tânără și motivată, care avea un obiectiv îndrăzneț: să devină cea mai mare fermă agrozootehnică din România.”

Este absolvent al Universității “1 DECEMBRIE 1918” din Alba-Iulia și deține un master în Administrație Publică.

Este licențiat în calitate de expert contabil și membru al CECAR din 2011.

Înainte de a se alătura DN AGRAR, Gabriel a lucrat la o companie specializată în prelucrarea metalelor feroase și neferoase.

Trufaș Adina

Adina este absolventă a Academiei de Studii Economice din București și deține un master în Expertiză Contabilă și Audit. Datorită interesului său ridicat în domeniul creșterii animalelor, a urmat cursuri de calificare și s-a specializat în țări precum Irlanda, Anglia, Italia și SUA.

 

Este membră a echipei DN AGRAR începând cu anul 2011, începând ca responsabil al fermei Lacto Agrar.

 

Datorită implicării, experienței și performanțelor acumulate în cadrul fermei, începând cu anul 2015, este managerul fermelor de creștere a animalelor din cadrul DN AGRAR GROUP SA.

 

Hilbertus Peter De Boer

Peter este absolvent al Facultății de Drept și Administrare a Afacerilor din cadrul Universității Leiden, Olanda, precum și al curs de evaluare și modelare financiară la CFI Corporate Financial Institute.

El face parte din echipa DN AGRAR din 2019, în calitate de Manager Financiar Strategic Corporate și Manager Relații cu Investitorii.

Datorită experienței sale, Peter este responsabil pentru conducerea departamentelor administrative ale grupului DN AGRAR din companii, este responsabil de stabilirea și implementarea strategiilor de resurse umane, precum și de strategia de digitalizare a companii din cadrul grupului, prin implementarea unui sistem ERP și a unui software de management pentru agricultură.

Din perspectiva relației cu investitorii DN AGRAR, Peter este responsabil pentru menținerea unei relații eficiente, o comunicare constantă și transparentă, asigurând un parteneriat pe termen lung cu aceștia.

Jan Gijsbertus de Boer

Absolvent al Institutului Superior de Agricultură din Groningen și membru fondator al DN AGRAR, Jan Gijsbertus de Boer are o vastă experiență în domeniul agro-alimentar, acumulată de-a lungul a 20 de ani.

Ajuns în România în 2008, a găsit aici oamenii și condițiile necesare pentru a construi o afacere în agricultură și în special în fermele de lapte.

A pus în practică toate cunoștințele dobândite în anii de conducere de la fermele din Olanda și Germania. Mulțumită eforturilor realizat, DN AGRAR a devenit, în 2022, cea mai mare fermă zootehnică integrată din România.

“Investim pentru că ne dorim să rămânem aici, să vindem aici, să câștigăm împreună: DN AGRAR și România.”

“Prin listarea la Bursa de Valori București, am dorit să ne dezvoltăm prin intermediul pieței de capital și, în același timp, să creșterea interesului investitorilor pentru sectorul agro-alimentar românesc.”